Recensie: Fulia de laatste tocht van Joost Uitdehaag.

Joost Uitdehaag was afgelopen maand auteur van eigen bodem. Inmiddels hebben jullie alle blogs al gehad behalve mijn recensie van Fulia 2. Deze was een beetje vertraagd door het overzetten van mijn blog. En zoals jullie merken aan alle facebook,twitter en mail berichtjes ben ik helaas nog niet klaar. Ik heb wel besloten om vooral de blogs van eigen bodem, recensies, en interviews over te zetten nu. En de rest gewoon af en toe een keer tussendoor te doen.

fulia2

De spannende tocht krijgt een mooi einde.

Titel: Fulia de laatste tocht auteur: Joost Uitdehaag Uitgever: Nimisa Publishing House Aantal sterren: 4/5

Dit staat er op de achterflap:

Nadat ze vertrokken is uit de Landen, wordt Fulia met haar leger ingesloten door de hordes van de oerdemon Achlais Mentron. Op de heuvel van Raura vecht ze een verschrikkelijke slag uit. Aangeslagen trekt ze met de overlevenden de bergen in, op zoek naar het mythische Fort Agiana, het verborgen negende lid van het Verbond. Maar naarmate ze langer onderweg is, wordt er door steeds meer mensen getwijfeld aan het nut van de tocht en ontstaan er heftige ruzies in haar vriendenkring. En zo, terwijl ze steeds dichter bij haar doel komt en Fulia steeds meer te weten komt over de ware aarde van de demon, lijkt herstel van het Verbond verder weg dan ooit.

En dit vond ik van het boek: Let op bevat spoilers.

Fulia de laatste tocht is het zinderende vervolg op deel 1 scherven van het verbond. Hier schreef ik al eerder een recensie over. Het boek begint gelijk goed we blikken even terug naar het eerste deel maar daarna gaat de strijd met de Mirax gelijk weer verder. Waar Fulia in deel 1 veel vrienden verzamelde is dit het deel waarin ze veel vrienden in de strijd verliest. Waar Fulia er in het begin van het boek nog erg veel moeite mee heeft om de mensen los te laten en afscheid te nemen. Word ze hier al snel harder en sterker in. Voor mij speelt het brengen van offers een belangrijke rol in dit boek. Het boek loopt lekker door en is erg onvoorspelbaar. Soms heeft het boek ook een beetje humor ondanks de woeste strijd die woedt en daar hou ik wel van. Echt veel op of aan te merken heb ik niet aan het verhaal het leest gewoon goed weg. Maar deel 1 vond ik toch net iets beter als deel 2 en daarom krijgt dit deel van mij 4 sterren.

Wil je nog meer lezen over Joost Uitdehaag en zijn boeken dan kun je dat hier doen: Deel 1 Deel 2 –Recensie 1 – Interview  Heb je nu interesse gekregen in de boeken van Joost Uitdehaag dan kun je ze hier kopen.

One thought on “Recensie: Fulia de laatste tocht van Joost Uitdehaag.