Recensie: Heerestraat & Rozenlaan van Carlie van Tongeren

Een recensie schrijven vind ik toch ook wel een van de leukste dingen die er is . Niet alleen kun je op die manier je mening geven over een boek je helpt de schrijvers er ook mee want wie weet koopt iemand hun boek dan wel dankzij jou mening en hoe leuk is dat ! Als ik dan ook even niks te doen heb lees ik graag recensies van anderen op blogs of websites als hebban en bol.com want op die manier ontdek ik dan vaak weer leuke nieuwe boeken . Op deze manier hoorde ik ook voor het eerst over Heerestraat & Rozenlaan van Carlie van Tongeren .

Heerestraat

Herkenbaar voor vele!

Auteur: Carlie van Tongeren Titel: Heerestraat en Rozenlaan Uitgever: Blossem Books Aantal sterren: 5

Flaptekst :

Nina’s ouders zijn net gescheiden. Dat betekent niet alleen dat Nina vanaf nu elk weekend met een enorme weekendtas heen en weer moet fietsen tussen twee huizen, maar ook dat ze in sneltreinvaart moet wennen aan de nieuwe situatie. Aan de nieuwe vriendin van haar vader bijvoorbeeld, die twee kinderen heeft: Lindi (type valse stiefzus) en Mark (headbangende metalfan). En aan het feit dat haar moeder als een zombie-in-pyjama door het huis wandelt.
Eigenlijk heeft Nina het al druk genoeg met voetbal, vriendinnen en haar laatste schooljaar – en nu komt dit er ook nog bij. Hoe moet ze dit in hemelsnaam allemaal tegelijk doen?

Wat vond ik van het boek :

Met Heerestraat en Rozenlaan heeft Carlie een heerlijk vlotte ya neergezet ! Ik denk dat de meeste kinderen van gescheiden ouders zich zullen herkennen in de situatie waarin Nina zit .  De Akward momenten in het nieuwe gezin , De moeder die het nog allemaal niet verwerken kan . En boven al het op en neer gereis tussen beide huizen . Daarnaast komt er natuurlijk bij dat Nina verliefd word op iemand op wie ze niet verliefd kan/wil zijn . Door dat het boek zo vlot is geschreven en door de what’s app gesprekken die er tussendoor staan leest het heerlijk weg en heeft ze van een zwaar onderwerp een heerlijk luchtig boek gemaakt  . In 2 dagen tijd heb ik het boek uitgelezen met een glimlach op me gezicht . Daarom krijgt het boek van mij dan ook een welverdiende 5 sterren .

Deel 1 kun je hier lezen, Deel 2 kun je hier lezen. Hier vind je het interview met Carlie van Tongeren. Wil je het boek nu zelf lezen dan kun je het hier kopen.

4 thoughts on “Recensie: Heerestraat & Rozenlaan van Carlie van Tongeren

1. Dat klinkt niet alleen als een ‘up-to-date’ boek, maar ook (of juist) als iets wat een steun in de rug kan zijn voor kinderen die in deze situatie zitten of hebben gezeten. Ga er maar aanstaan. Niet alleen voor de ouders verandert er veel, voor de kinderen misschien nog wel meer.

2. Klinkt als een boek waar kinderen die in dezelfde soort situatie zitten veel herkenning uit kunnen halen. Leuk hoe je beschrijft dat je recensies schrijven zo leuk vind!

3. dit lijkt me een heel leuk geschreven boek en zeker voor kinderen die misschien in deze situatie zitten kunnen hier iets aan hebben, als ik jouw recensie zo lees is het een vlot geschreven boek.