Recensie: Fulia- Scherven van het verbond van Joost Uitdehaag

Lieve Lezers van Bookstamel ,

Zoals jullie inmiddels wel weten lees ik vooral heel veel boeken van Nederlandstalige auteurs . Nog elke dag ontdek ik weer nieuwe pareltjes en voor mij nieuwe schrijvers . Een van die schrijvers is Joost Uitdehaag ik kwam hem tegen op een van de pagina’s van de auteurs waar ik mee heb gewerkt en werd nieuwsgierig naar zijn boeken .

En nu heb ik eindelijk de tijd gehad om zijn boek Fulia – De scherven van het verbond te lezen . En mag ik dus weer gaan vertellen wat ik er van vond . Laten we beginnen met de belangrijke informatie .

Fulia1

Title : Fulia – De scherven van het verbond Auteur : Joost Uitdehaag Uitgever: Nimisa Publishing House Pagina’s : 306 Uitgegeven in : Januari 2016 Aantal sterren : 5

Het Verbond dat alle Landen samenbindt, is uiteengevallen. Hordes mirrax dwalen moordend door het Orwold en hebben talloze nederzettingen en burchten vernietigd. In de uithoeken van de Landen wacht een grote stroom vluchtelingen gelaten op de ondergang. Ook Annys, de gravin van Gander, vlucht. Zij wordt samen met haar pasgeboren dochter Fulia opgenomen in het dorp Sayleche en leidt daar jarenlang een onopvallend bestaan. Fulia weet weinig van de geschiedenis van haar moeder. Dat verandert wanneer ze een ridder ontmoet die haar de legende vertelt van een vergeten lid van het Verbond, het verborgen Fort Agiana. Wanneer Fulia het dorp moet verlaten, begeleidt de ridder haar naar het klooster van Nivantes. Daar wordt duidelijk wat voorafging aan het ineenstorten van de Landen en welke rol haar moeder daarin speelde. Tegen de wil van haar omgeving in, begint Fulia aan een gevaarlijke tocht om het Verbond te herstellen.

Wauw in een woord geweldig ! Maar goed jullie zijn wel meer gewend van mij dan een simpel woordje dus laat ik er wat verder op in gaan . Het duurde even voor ik aan het boek kon beginnen want ik had nog een aantal boeken die ik eerst uit mocht lezen . Maar elke keer staarde fulia me vanaf de kast aan met haar prachtige cover en dacht ik nu moet ik hem toch echt eens gaan lezen . En toen was de dag daar dat ik de mooie glimmende cover open mocht slaan en begon te lezen . Ik had al een tijdje geen fantasie boek gelezen en was dan ook benieuwd of het genre me aan zou spreken en vanaf de aller eerste bladzijde besefte ik dat het nog steeds een van mijn favoriete genre is . In het begin van het boek maken we kennis met Fulia en haar moeder Annys op dat moment weten we nog niet dat Annys een gravin is en een lid van het verbond . Later in het Verhaal word er steeds meer duidelijk over wat het verbond inhoudt en welke rol de moeder van Fulia hierin heeft gespeeld . Ook leren we steeds meer over de Mirrax de gezworen vijand van het verbond . Fulia leert steeds meer over waar ze vandaan komt en welke rol zij kan gaan vervullen om misschien het verbond weer samen te gaan brengen . Het boek is op een manier geschreven dat je als lezer jezelf totaal kan verliezen in de fantasie wereld die Joost heeft geschapen . De een vind het misschien wat teveel omschreven maar ik vind dat juist oog voor detail en juist door deze goede omschrijvingen werd de wereld zo echt . Ik denk dat het een kwestie van smaak is of je daar wel of niet van houdt maar schrijf technische is het gewoon precies goed . Op de manier waarop Joost verteld over het verbond en de Historie hiervan kun je merken dat hij zich hier goed in heeft verdiept en niet zomaar iets op papier heeft gezet . Het boek eindigt met een open einde wat logisch is omdat er ook Fulia deel 2 is en daar ga ik nu dus maar snel in beginnen want ik ben reuze benieuwd hoe het verhaal gaat aflopen .

Heel veel liefs , Melanie

Wil je nog meer lezen over Joost Uitdehaag en zijn boeken dan kun je dat hier doen: Deel 1 Deel 2 – Recensie 2 – Interview  Heb je nu interesse gekregen in de boeken van Joost Uitdehaag dan kun je ze hier kopen.

25 thoughts on “Recensie: Fulia- Scherven van het verbond van Joost Uitdehaag

1. Wat ontzettend goed en positief hoe je dit beschrijft: “want ik had nog een aantal boeken die ik eerst uit mocht lezen”. Ik doel op het woordje ‘mocht’. Ik heb zelf de neiging om bij dit soort opmerkingen ‘moet’ te zeggen. Maar het is natuurlijk een voorrecht dat je zoveel mooie boeken mág lezen. Heel goed, daar leer ik ook weer van.

1. Aah wat tof dat je dat zegt. Ja ik lees heel vaak ik moet en dat vind ik zo lastig. Want het is een voorrecht dat de auteurs en uitgevers mij hun boeken laten lezen zodat ik er van mag genieten. Tuurlijk het ene boek is meer je smaak als het andere en als je ziek bent geweest kun je een flinke inhaal slag moeten maken. Maar he je krijgt er wel super veel leuke boeken voor terug

2. Klinkt aan de ene kant erg aantrekkelijk om te lezen, maar ik hou vaak niet zo van fantasie boeken. Geef mij maar een boek die echt kan gebeuren, maar daar heb je ook al vele van gereviewew!

3. Dit wakkert bij mij mijn behoefte aan fictie aan. Ik lees de laatste jaren vooral business boeken maar het is zo heerlijk om weg te duiken in de wereld van een goed boek!

4. Ondertussen weet ik dat jij graag fantasy boeken lest, ik ben meer van de roman en trillers, hierdoor ken ik deze schrijver niet. Goed om te lezen dat we in Nederland toch ook zo veel goede auteurs hebben.

1. Romans en Thrillers vind ik ook erg tof! Komende maanden komen daar wat meer recensies van aan. Vandaag zoiezo een roman , de 24ste een thriller en dan ga ik de nieuwste van Karin Slaughter lezen zodra die uit is. En van Rob Bakker nog een roman , onder de sterren van Montpillier komt er ook aan een super goede roman. Dus de komende maand op meer thrillers en romans ( Op de blogs na die ik overzet van me oude na me nieuwe blog dat zijn er nog 67 pfff er lijkt geen eind aan te komen hihi )

1. Ik vind Fantasie idd echt heerlijk om te lezen omdat je er lekker bij weg kunt dromen. Maar ik lees eigenlijk echt van alles ook romans thrillers en van die zelfhulp boeken. Alleen afgelopen tijd wel heel veel fantasie achter elkaar idd hihi

5. Ik vind het kna0 dat je zoveel kan lezen. Vroeger, toen ik meer tijd had? Toen las ik veel..En toendertijd voor school, ik vo d lezen fijn. Nu doe ik het alleen op vakantie, of, als ik ziek thuis lig.