Recensie: Sprong in het diepe van Tamara Haagmans

Vandaag is het weer tijd voor een recensie! En het recenseren van een boek gaat nooit vervelen. Nu had ik deze maand eindelijk weer wat meer rust in me hoofd om te kunnen lezen. Dus wie weet haal ik deze maand me achterstand in voor me reading challenge en zo niet ach dan is het jammer en haal ik de 100 boeken dit jaar niet! Aangezien de hoeveelheid mega dikke boeken die ik dit jaar heb gelezen erg groot is zou ik daar ook niet zo verbaasd over zijn.

Deze week mocht ik echter weer eens een wat dunner boek lezen en dat is ook wel eens lekker. Het was een heerlijke feelgood roman van Tamara Haagmans. Tamara is natuurlijk deze maand auteur van eigen bodem 🙂 Dus mocht je nu denken wie is Tamara Haagmans? Dan kun je hier haar voorstel blog lezen en hier de blog over haar boeken.

Een heerlijke Roman met een vleugje humor!

Titel: Sprong in het diepe Auteur: Tamara Haagmans Uitgever: Ellessy Relax Cijfer: 8,5

Tessa heeft geen leuk jaar achter de rug. Ze verliest haar baan
én haar vriend op hetzelfde moment. Als haar moeder haar
een vakantie geeft omdat ze zelf niet kan gaan, neemt Tessa
die na enig twijfelen aan. Alleen… Ze zit op een golfresort in
Duitsland, en het is november. Alle winkels en restaurants zijn
gesloten en er is echt helemaal niemand, behalve de Nederlandse
badmeester Thomas die haar onder zijn hoede neemt.
Telkens als ze in zijn buurt is, gebeuren er hele vreemde dingen.
Aan het eind van haar vakantie haalt Thomas haar over om er
nog een paar dagen met hem aan vast te plakken. Hij moet dan
wel werken maar er blijft genoeg tijd over om leuke dingen te
doen. Omdat er thuis toch niemand op haar wacht zegt ze ja.
Het ene reisje loopt naadloos over in het andere en ondanks
alle vreemde gebeurtenissen groeien Tessa en Thomas steeds
dichter naar elkaar toe. Tot Thomas ineens helemaal van de
aardbodem verdwijnt, om op een héél onverwacht moment
weer op te duiken met een schokkende onthulling.

Wat ik van het boek vindt:

Dit is een heerlijke feelgood zoals die moet zijn! Er gebeurd precies genoeg om het verhaal interessant te houden en niet te voorspelbaar en zoetsappig. Er zit een heerlijk vleugje humor in. Ik zag namelijk helemaal voor me hoe Tessa een muurtje op klom net toen er een bus japanners aan kwam rijden. Echt dat had ik kunnen zijn waarschijnlijk was ik net zo vrolijk en al zwaaiend/poserend naar beneden geklommen. De vleugjes humor die ik herken van Tamara Haagmans haar persoonlijke facebook zie ik terug in het boek. Maar goed ik dwaal af terug naar Tessa een heerlijke een beetje onzekere meid die houdt van zekerheid in haar leven ze neemt geen risico. Haar vriend Frank zegt tegen haar neem eens wat risico in het leven. Tja en als ze Frank dan verliest en een vakantie aangeboden krijgt kan ze niet anders dan voor een keer in haar leven spontaan zijn. Echter als ze in Duitsland aankomt is het dus niet de vakantie waarvan ze gedroomd had. Maar ze komt Thomas de badmeester tegen als ze wil gaan zwemmen. Ondanks zijn rare gedrag gaat ze toch met hem mee en beleven ze samen allerlei onverwachtse avonturen. Ik vind het personage van Tessa echt heerlijk geschreven op sommige momenten leefde ik enorm met haar mee en op andere lag ik weer dubbel van het lachen. ( Tja ik denk nou eenmaal in plaatjes)

Thomas daar in tegen kon ik niet gelijk een binding mee vinden ik vond het maar een rare gast en vertrouwde hem voor geen meter. Ik had hem dan ook allang verteld waar de deur zat. Maar toch raak je enorm benieuwd naar de reden waarom Tessa dan toch zo met hem mee gaat. Ook sommige keuzes de Thomas maakt zijn op zijn zachts gezegd apart en in conflict met het beeld wat ik van Thomas had. Door de plottwist op het einde viel alles voor mij echt op zijn plek. Ik heb dan ook enorm genoten van dit boek van Tamara Haagmans door de fijne vlotte schrijfstijl en de vleugjes humor ik houdt ervan!

Jullie snappen het al dit boek krijg een hele dikke voldoende van me. Namelijk een 8,5 en die is zeer dik verdiend. begin juli krijgen jullie van mij nog een recensie van het nieuwste boek van Tamara Haagmans.