Recensie: Deliciously Ella Het plantaardige kookboek van Ella Mills

Een tijdje terug schreef ik al dat ik meer met kookboeken en recepten gebaseerd op boeken wilde gaan doen. Onlangs kreeg ik de kans om het kookboek Deliciously Ella te mogen recenseren dankzij Kosmos Uitgevers en daar was ik dan ook super blij mee! Want zeg nou zelf wat is er leuker dan uren in de keuken heerlijke recepten uit proberen. Als dan een recept super lekker was vind ik het ook ontzettend leuk om er een beetje mee te experimenteren zodat het meer van mezelf word. Hieronder kunnen jullie mijn recensie van dit boek gaan lezen. Natuurlijk zal ik er ook een super simpel recept bij doen wat ik zelf dus een beetje heb aangepast.

Titel: Deliciously Ella het plantaardige kookboek Auteur: Ella Mills Uitgever: VBK Media Imprint: Kosmos uitgevers Cijfer: 9

In 2011 kreeg Ella een zeldzame ziekte. Door plantaardig te gaan eten werd zij beter. Sindsdien ontwikkelt zij recepten, die ze deelt met ongelooflijk veel volgers en lezers; ook heeft ze een Deliciously Ella-app en een kleine Deli in Londen. In het kookboek Deliciously Ella deelt zei 100 nieuwe, plantaardige, vegetarische en vegan recepten uit haar Deli in Londen. Deze recepten worden afgewisseld met verhalen uit haar dagboek.

Toen ik het boek in handen kreeg kon ik niet wachten om er doorheen te bladeren. Het boek heeft een heerlijke stevige kaft dit vind ik zelf erg belangrijk aan een kookboek. De verschillende hoofdstukken zijn ingedeeld door middel van een gekleurde rand aan de pagina’s bijv ontbijt. Doordat deze gekleurde pagina’s kun je erg makkelijk naar het hoofdstuk bladeren dat jij nodig hebt.

Persoonlijk vond ik de dagboek stukjes een hele mooie toevoeging in het boek want daardoor werd het meer dan alleen een koekboek. Je krijgt een mooi kijkje in het leven van Ella Mills en waarom bepaalde recepten in het boek staan.

Dan de recepten zelf op het eerste oog viel me op dat de meeste ingrediënten in zo’n beetje elke super markt op de hoek te krijgen zijn en dat is een goed begin. Want zeg nou zelf je hebt niet altijd zin om stad en land af te lopen opzoek naar bepaalde ingrediënten. De recepten hebben een mooie variatie van Salade tot hoofdgerechten en van ontbijt tot lekkere taarten. De recepten zijn niet te ingewikkeld en daardoor door elke thuiskok goed te maken.

Ik heb het recept voor romige champignonsoep, appel compote en zoete aardappel courgette stoofpot. De recepten zijn allemaal gelukt en ik vond ze ook erg lekker. Daarnaast waren ze ook nog eens super makkelijk te volgen en daarom geef ik  dit kookboek een dikke 9

20190701_170213

Het recept van de appel compote heb ik aangepast naar een bosvruchten compote en ga ik met jullie delen.

Ingrediënten:

4 grote appels (Ik gebruikte jonagolds) , 1 flinke hand blauwe bessen uit de vriezer , 1 flinke hand frambozen uit de vriezer , een hand aardbeien uit de vriezer ,  maple syrup

Bereidingswijze:

Schil de appels en snijdt ze in kleine stukjes (Bij kleine appeltjes gebruik je er 6) Doe deze in een pannetje met een klein beetje water (Let op uit de appels en later de bosvruchten komt ook nog vocht) Laat de appeltjes sudderen totdat ze lekker zocht beginnen te worden. Doe het overige fruit en de maple syrup erbij en laat nog ongeveer een kwartiertje sudderen. Maak de appeltjes een beetje kleiner met een aardappelstamper of de achterkant van een vork en klaar is appel bosvruchten compote.

Eet smakelijk,

Liefs Melanie

14 thoughts on “Recensie: Deliciously Ella Het plantaardige kookboek van Ella Mills