Recensie: Laatste weduwe van Karin Slaughter

Een tijdje terug zat ik in een enorme leesdip. Er gebeurde van alles in me privé leven en ik kon gewoon de concentratie niet vinden om te lezen. Hoe anders is dat momenteel ik lees het ene naar het andere boek. Elk verhaal lijkt me op een of andere manier te kunnen raken en voelt magisch aan. Soms zou ik willen dat ik zelf zo goed kon schrijven. Ik heb genoeg te vertellen over mijn leven geloof me daar zou ik hele boeken over vol kunnen schrijven. Maar op een of andere manier blokkeer ik altijd als ik lange verhalen probeer te schrijven. Gewoon een stukje blogtekst is een ander verhaal die schut ik zo uit mijn mouw. Maar goed ik hoop dus dat die lees dip nog lekker lang weg blijft zodat ik lekker veel boeken kan lezen. Jullie weten allemaal dat ik op mijn blog probeer voor 70% alleen te schrijven over Nederlandstalige en Vlaamse auteurs maar hé zo nu en dan een mooi vertaald boek tussen door is ook leuk. Een van die boeken is de laatste weduwe van Karin Slaughter. Dat boek gaan we vandaag reviewen zitten jullie er klaar voor?

20190530_183659

Titel: Laatste weduwe Auteur: Karin Slaughter Uitgever: Harper Collins Holland Cijfer:

Waar gaat het boek over:

Een onschuldig uitje verandert in een nachtmerrie wanneer Michelle Spivey wordt ontvoerd terwijl ze met haar dochter aan het winkelen is. De politie zet een grote zoekactie op touw en haar partner doet een emotionele oproep in de media, maar Michelle is en blijft spoorloos. Een paar weken later, op een rustige zondagmiddag, worden Will Trent en Sara Linton plotseling opgeschrikt door het geluid van explosies. Ze gaan erop af, maar binnen no time loopt alles volledig uit de hand: Sara wordt gekidnapt en Will moet noodgedwongen undercover. De situatie voert hen naar een afgelegen plek in de bergen, naar de vreselijke waarheid over het lot van Michelle en een moordzuchtige radicale groepering…

Wat ik van het boek vindt:

Een nieuwe Karin Slaughter ik stond te springen toen ik het hoorde. Ik ben een groot fan van Karin en haar schrijfstijl. De cover van het boek vind ik heel erg tof mooi in zijn eenvoud. Laatste Weduwe is het zevende boek in de Georgia-reeks maar kan zeker ook goed als stand alone gelezen worden door mensen die deze serie nog niet hebben gelezen.

Dan het verhaal zelf het begint gelijk vrij heftig met de ontvoering van Michelle Spivey na een uitje in het winkelcentrum op 7 juli 2019. Een paar weken later volgen enkele explosies in de stad. Sara en Will gaan hier direct op af, maar komen niet ver. Hun roeping om mensen in nood te helpen, leidt ertoe dat ook Sara ontvoerd wordt. De ontvoerders blijken tot een radicale groepering te behoren.

Het boek word geschreven vanuit de derde persoon en de hoofdstukken worden afgewisseld door verschillende personages. Het nadeel hiervan vind ik dat er soms iets teveel herhaling in zit. Maar aan de andere kant zorgt dit er wel voor dat je met alle personages ontzettend goed kan meeleven. Je voelt hun wanhoop en word al snel meegesleurd in het verhaal. Dit heeft Karin Slaughter dus ontzettend goed gedaan. Daarnaast heeft Karin met Laatste weduwe gekozen voor een zeer hedendaags onderwerp namelijk de moordzuchtige radicale groepering. Ik denk dat dit een onderwerp is wat ons allemaal aanspreekt omdat in de hedendaagse wereld aanslagen niet meer zijn we te denken uit het straatbeeld hoe vervelend ook.

Je kunt goed merken dat Karin Slaughter haar research goed heeft gedaan. Daarnaast vliegen de expliciete beschrijvingen van seksuele ervaringen en bloederige scenes je om de oren. Dus als je dit boek wilt lezen zul je wel over een sterke maag moeten beschikken.

Al met al is Laatste weduwe dus weer een goed in elkaar gezette thriller door Karin Slaughter met hier en daar iets teveel herhalingen. Het is niet het beste boek van Karin Slaughter dat ik ooit gelezen heb dus door deze 2 puntjes kan ik er niet meer van maken dan een mooie 8