Recensie: Bloed van Kim ten Tusscher

on

Hallo lieve lezers van Bookstamel.

Wat is het toch een vies en druilerig weer momenteel bah! Ik heb liever kou dan regen. Maar we gaan bijna de gezelligste maand van het jaar in. Tenminste ik vind dat echt de mooiste maand van het jaar. Lichtjes vriendschap liefde mooie momenten met familie gewoon gezellig genieten met elkaar. Ik kijk echt uit naar deze maand omdat we best wel een bewogen jaar achter de rug hebben.

Maar goed tijd om het over boeken te gaan hebben deze week las ik Bloed van Kim ten Tusscher en daar gaan we het vandaag over hebben. Bloed is een fantasy boek.

20190924_175659

Fantasy van de hoogste plank

Titel: Bloed Auteur: Kim ten Tusscher Uitgeverij: Zilverspoor Genre: Fantasy Cijfer: 9,5

Hier gaat het boek over:

Sinds Lilith – een machtige drakenwisselaar – de rol als profeet van Jakob accepteerde, is de vrede tussen Merzia en Naftalia hersteld. Hoe fragiel die vrede is, blijkt wanneer de erfgenaam van de troon terugkeert naar Nadesj. De jonge koning wil de Jakobanen voorgoed uit zijn rijk verdrijven. Om haar volgelingen te beschermen, moet Lilith worden wat ze altijd heeft gevreesd. Landvoogd Kiril moet door de terugkeer van de koning een stap terug doen. Hij ziet met lede ogen aan hoe de jongen het land meesleurt in een bloederige strijd, maar door zijn eed aan Merzia en het koningshuis kan hij niet anders dan het zwaard weer oppakken. Pas als het bijna te laat is, beseft hij dat hij is gebruikt in een duister spel. Ook het afgelegen woestijndorp waar Nighram woont blijft niet ongemoeid. Als ze moet vluchten voor de gevolgen van de oorlog kan alleen het geheim dat zij met zich meedraagt haar en haar ouders redden. Daarmee verandert niet alleen haar leven, maar dat van iedereen die betrokken is bij de strijd.

Dit vind ik van het boek:

Ooooh wauw de cover van dit boek had gelijk mijn aandacht. Ik ben gek op draken de ene keer word een draak lief afgebeeld de andere keer weer woest en dit vond ik een behoorlijk spannende draak en dan de titel Bloed erbij dat beloofd een spannend verhaal. Zowel de titel als de cover passen ontzettend goed bij het boek.

Ik hou van Fantasy verhalen en zeker van Fantasy verhalen die ontzettend goed in elkaar zitten. Bloed is een dikke pil en dat kan twee kanten op gaan of je vind het niks en moet je er doorheen worstelen of het is een enorm goed uitgewerkt verhaal. Bloed behoort tot de laatste. De verhaallijn en de personages in dit boek zijn echt ontzettend goed uitgewerkt maar de schrijfster geeft je ook nog genoeg ruimte om je fantasy te laten werken.

Het verhaal word eigenlijk onder verdeelt in drie lijnen. Die van Lillith die twijfelt tussen het vechten als Draak of een manier vinden zonder oorlog om de wereld weer samen te brengen. Daarnaast word er ook verteld vanuit Nighram dit vond ik zelf een zeer interessant karakter ik wilde Nighram steeds beter leren kennen en was reuze benieuwd naar het punt waarop alles samen zou smelten. Daarnaast had je nog Kiril vanuit waar verteld werd. Alle drie de verhaal lijnen smelten op een mooie manier samen en door de flashbacks die erin staan heb je niet het gevoel dat je wat gemist hebt als je de vorige boeken van Kim niet gelezen hebt.

Voor mij was dit echt een fantasy boek zoals die moet zijn vol met magie , draken en andere wezens. Een goed uitgewerkte fantasy wereld en voor en tegenstanders. Heel veel heb ik dus niet aan te merken op dit eerste deel van deze trilogie daarom krijgt het een mooie 9,5 van mij. Een boek dat je gelezen moet hebben.

Liefs, Melanie