Recensie vanuit mijn hart : Tegengif Kelly ter Velde

Hallo Allemaal ,

Zo,n drie weken geleden kreeg ik het boek Tegengif van Kelly ter Velde om er een recensie over te kunnen schrijven . En toen gebeurde het pijn in de handen . een flinke griep en inmiddels is het drie weken later . Gelukkig helemaal opgeknapt weer en vol positieve energie . Maar met een enorme blog achterstand alhoewel na deze post van Tegengif kan ik weer beginnen met vooruit werken wat natuurlijk super fijn is !

Maar goed Genoeg over mezelf laten we het hebben over Tegengif van Kelly ter velde . Voor ik aan dit boek begon had ik nog nooit van Kelly gehoord wat erg jammer is want het is echt een fantastische schrijfster ! En gewoon weer heerlijk van eigen bodem . En doordat ik dan nog nooit van haar had gehoord bewijst voor mij maar weer eens hoe belangrijk het is om het Nederlandstalige boek te promoten .

image1

Een geweldig einde .

Auteur : Kelly ter Velde

Uitgever: Brave New Books

Aantal pagina’s : 178 pagina’s

Verschijningsdatum : oktober 2018

Aantal sterren die ik geef *****/*****

Dit kun je lezen op de flaptekst

Tegengif vertelt het verhaal van cardioloog Jazzlyn Abbey. Een gedreven jonge vrouw die goed is in haar werk, maar minder goed in de emoties die het leven met zich meebrengt. Ze gaat ze daarom ook liever uit de weg. Wanneer de gevreesde Liam Wilson als hoofd-cardiologie wordt benoemd, is dat letterlijk en figuurlijk een steek in haar hart.
Gek genoeg is het diezelfde arts die het vuur in haar weer lijkt aan te wakkeren, evenals zij bij hem. Beiden zijn echter getekend door de demonen uit het verleden en hoewel Jazzlyn niets van haar afkomst weet, behalve een naam, een foto en een overlijdensbericht, weet Liam dondersgoed waar hij vandaan komt. Een plek die hij met alles wat hij in zich heeft probeert te verbergen.
Vergiftigd zijn verleden haar ziel, of is zij zijn tegengif?

Wauw wat heeft Kelly mij weten te verassen met dit boek . Ik kon het boek gewoon bijna niet aan de kant leggen . Door de vlotte en gedetailleerde schrijfwijze werd ik al snel meegezogen in het leven van Jazzlyn en Liam . Het boek is een mooie verhouding tussen romantiek , verdriet en diepgang . Als snel kom je er achter dat zowel Jazzlyn als Liam een verleden hebben waar je langzaam aan steeds meer over te weten komt .  Daarnaast draait het boek vooral over de haat/liefdes verhouding tussen Jazzyln en Liam . Het boek word dan ook vanuit 2 personages verteld waardoor beide personages een duidelijke stem hebben . Het Leukste aan het boek vond ik het einde want het boek eindigt niet zoals je zou denken . Ik hou er echt van wanneer boeken niet zo voorspelbaar zijn . Daarnaast vind ik de nieuwe cover van het boek echt super mooi ! Ik hoop nog veel meer van Kelly te gaan lezen ik ben super blij dat ik deze auteur heb leren kennen .