Recensie vanuit mijn hart : De zeven zussen van Lucinda Riley

bitmoji-20181211092035Wat is het opeens koud geworden buiten zeg ! Nadat ik een paar dagen ziek op bed heb gelegen heb ik gisteren me eerste stapjes buiten de deur weer gemaakt . Maar opeens was daar ijs en kou ! Ik vind dat altijd wel heel erg lekker om dan even buiten een frisse neus te halen en alles is zo mooi als het bedekt is met een dun laagje ijs !

Terwijl ik ziek in bed lag heb ik wel weer heerlijk wat boeken kunnen uitlezen . Een van die boeken is De zeven zussen van Lucinda Riley ! dit boek stond al een hele poos op mijn verlanglijstje en tijdens de sinterklaas suprise heb ik het boek gekregen ! Jullie snappen het natuurlijk al toen ik het boek eenmaal in mijn bezit had moest ik het ook meteen gaan lezen . Wat ik van het boek vond kun je hieronder in mijn recensie lezen .

Een mooie mix tussen het verleden en het heden .

Titel : De zeven zussen Auteur : Lucinda Riley uitgever : Xander Uitgevers B.V. Verschijningsdatum : juni 2018

De korte samenvatting op het boek

Na de plotselinge dood van hun vader komen Maia en haar zussen bij elkaar in hun ouderlijk huis, een prachtig landhuis aan het Meer van Genève. De zussen werden als baby door Pa Salt geadopteerd en krijgen na zijn dood allemaal een brief met een mysterieuze verwijzing naar hun afkomst. Maia’s verleden brengt haar naar Rio de Janeiro. Daar aangekomen probeert ze met de weinige aanwijzingen die ze heeft haar achtergrond te ontrafelen. Het voert haar tachtig jaar terug in de tijd, naar de bouw van het wereldberoemde Christus de Verlosser-beeld én de glamour van de jaren twintig in Parijs. Slaagt zij erin haar ware identiteit te achterhalen?

De zeven zussen is het eerste deel uit een zevendelige serie over liefde, verlies en de zoektocht naar wie je werkelijk bent.

In een woord geweldig maar ja dat is makkelijk gezegd . Dit boek zit echt geweldig in elkaar . In het begin maken we de emotie mee van het verlies van Pa Salt en hoe alle zussen daar weer anders op beginnen . Het is een mooie introductie van het gezin waar de komende zeven boeken over gaan . Daarna gaat het verhaal verder met Maia die opzoek gaat naar haar biologische ouders haar zoektocht begint in Rio de Janeiro . Tijdens haar zoektocht word ze bijgestaan door een schrijver en tussen de twee ontstaat een mooie band . In het verhaal word je meegenomen naar het verleden als het verhaal word geschreven vanuit het perspectief van Bel . En aan de andere kant word het verhaal verteld vanuit Maia ik vind het een super mooie balans tussen verleden en toekomst . Ook de details in het boek zoals de achtergrond informatie over het beeld van de verlosser zijn heel mooi verwerkt in het boek . Het leest gewoon lekker vlot weg ( ik denk dat het komt omdat je tot het einde niet weet hoe het gaat aflopen )  ik had het boek dan ook al binnen 2 dagen uit .

Ik ben dan ook nu al reuze benieuwd naar de andere delen van deze mooie serie .