Recensie vanuit mijn hart : Truth or Dance Chinouk Thijssen .

bitmoji-20181211092035

Nog maar een weekje en dan is het alweer kerstmis ! En ik heb dit jaar echt zo’n zin in kerstmis . Normaal gesproken reizen we namelijk naar zeeland toe naar me schoonmoeder ! Maar dit jaar blijven we een keer in eigenhuis en komt me schoonmoeder hier heen . Ik heb zo’n zin om kerst eens in me eigen huisje te vieren met me eigen kerstbomen en uren in de keuken te staan . Want naast boeken lezen is koken een super grote passie van me . Hebben jullie al plannen voor de kerst ?
Vandaag is het dan eindelijk tijd voor mijn recensie van Truth or Dance van Chinouk Thijssen een van de eerste YA Thrillers die ik ooit heb gelezen . En dat deze over dansen gaat vind ik erg gaaf want wat de meeste van jullie misschien niet weten is dat ik zelf jaren gedanst heb tot me lichaam het niet meer toe stond en ik teveel kwaaltjes kreeg . Wat ik van het boek vind dat lees je hieronder .

20181028_123801

Vijand of Vriendschap ?
Auteur : Chinouk Thijssen Uitgever : Clavis Pagina’s : 285 Eerste uitgave : Oktober 2018

Truth or Dance. Zo heet de chatgroep waar India, Lisa, Nikki en Zoë opeens aan worden toegevoegd. De meiden dachten dat ze gewoon auditie konden doen om toegelaten te worden tot de balletopleiding, maar dat blijkt een vergissing. Via de app ontvangen ze allerlei rare opdrachten, die ze moeten uitvoeren om kans te maken op een plekje. Ze willen niets liever dan dansen, maar zijn ze bereid daarvoor over lijken te gaan?

Dit vond ik van het boek .
Truth or Dance is het eerste deel in de nieuwe spannende trilogie van Chinouk Thijssen . Chinouk kennen we o.a van het eerder verschenen boek fataal spel . Het boek begint met een proloog die je gelijk mee sleurt in het verhaal en super spannend is . Daarna gaan we echter 3 jaar terug in de tijd naar het begin van alles . We maken kennis met de 4 vriendinnen India, Nikki , Lisa en Zoe die op een wereld beroemde dansschool zitten . Wat Chinouk goed heeft weten weer te geven is de onderlinge jaloezie en de harde mentaliteit in de danswereld . Want die wereld is allemaal niet zo mooi als het lijkt en als je niet goed genoeg bent of je teveel kwaaltjes krijgt lig je er ook zo weer uit . Chinouk weet de verschillende personages en hun eigen angsten super goed weer te geven . En de spanning word langzaam opgebouwd in het boek . Het boek eindigt met een voor mij open einde waardoor ik gelijk benieuwd ben naar het tweede deel in deze trilogie .
Toch krijgt het boek van mijn maar 4 sterren en ik weet niet helemaal precies waarom het er geen 5 zijn maar voor mij gevoel mis ik toch wat extra spanning in het boek die ik na het lezen van de proloog wel had verwacht . Het boek is een mooie opbouw naar het vervolg in deel 2
Ik vind het boek dus zeker wel een aanrader voor iedereen .