Recensie vanuit mijn hart : Het claiming ritueel van Bernadette Lugies

bitmoji-20181211092035

Dit word alweer mijn ene laatste post van dit jaar ! Want helaas zijn de laaste 2 weken van het jaar super druk voor mij . Wel allemaal boordevol leuke dingen zoals de feestdagen en nog iets anders spannends maar daarover lezen jullie in het nieuwe jaar 🙂 De komende 2 weken zal ik dus ook zo goed als niets posten op mijn blog . Nog deze recensie en het interview met Bernadette Lugies maar wees gerust want in het nieuwe jaar kom ik terug ! En wel op 1 jan met een super gaaf nieuw thema en winactie die daar aan vast zit ! Want jan is mijn verjaardags maand dus daar moeten we natuurlijk wel een feestje van maken !

Maar nu eerst mijn recensie van het claiming ritueel van Bernadette Lugies een boek wat ik iedereen aan raad om te lezen en wat dan ook 5 dikke sterren krijgt !

Verassend goed boek van een nieuwe auteur .

17 jaar geleden kwam de wereld stil te staan door een elektromagnetische puls. Sophie’s dorp werd overgenomen door het leger en de generaal bepaalde vanaf dat moment wat er gebeurde in het dorp. Maar het is nu 17 jaar later en Sophie is het ouderwetse denken meer dan zat. Ze verzet zich tegen het leger en het claiming ritueel. Ook begint ze steeds meer te twijfelen aan de woorden van de generaal en het doel van het leger in haar dorp. Tot overmaat van ramp wordt ze door de generaal verplicht om samen te werken met de arrogante luitenant Jason Bane. Na een korte ontmoeting met de rebellenleidster wordt haar wereld op zijn kop gezet. Ze twijfelt over de dood van haar vader en het ware verhaal achter de betrokkenheid van de rebellen bij zijn dood. Lukt het Sophie om trouw te blijven aan zichzelf nu haar leven zo verandert. En wie kan ze nog vertrouwen in het dorp?

Wat ik van het boek vond

Bernadette Lugies is een nieuwe Nederlandstalige auteur en daarom wist ik van te voren niet zo goed wat ik van het boek kon verwachten maar dat maakt het juist extra leuk .

Vanaf het aller eerste moment weet Bernadette je mee te nemen in een spannende wereld . In hoofdstuk 1 maken we gelijk kennis met Sophie die regelmatig tegen de regels in gaat . Maar is Sophie werkelijk een rebbel of schuilt er nog meer onder de horizon . In het begin van het boek worden we meegenomen naar hoe alles is ontstaan en de achtergrond vanwaar Sophie vandaan komt . Je zult al snel ontdekken dat Sophie niet het makkelijkste leven heeft gehad . Na een aantal gebeurtenissen in het dorp word Jason toegekend als beschermer van Sophie en maken we kennis met zijn achtergrond . Vandaar uit gaat het verhaal steeds meer naar de tegenwoordige tijd met af en toe een terug blik naar het verleden .

Het boek is super vlot geschreven en heeft eigenlijk alle emoties in het verhaal die je maar kunt bedenken , Angst , verdriet , eenzaamheid , liefde , geluk , kracht etc . Maar dat moet je maar lekker zelf gaan ontdekken want ik wil natuurlijk niet teveel verklappen .

Het enige soort van minpunt dat ik kan ontdekken aan het boek is dat het eindigt met een einde waarmee het verhaal nog alle kanten op kan gaan en ik dus nog heel lang kan gaan wachten op het vervolg ! Want ik wil weten hoe het verder gaat met Jason Sophie en hun vrienden .