Recensie vanuit mijn hart : Patty van Delft – Drägan Duma 4 – Een Onbreekbare Band

bitmoji-20181211091857Hallo Lieve Lezers van Bookstamel ,

Dit jaar ga ik eigenlijk best enorm goed met mijn reading challenge ik heb inmiddels zo’n 12 boeken gelezen dit jaar . En daarvan was zeker 80% van eigen bodem hoe tof is dat ! Komend weekend wil ik weer eens een lees marathon doen ! gewoon in 48 uur zoveel mogelijk lezen . Ik zal mijn leesupdates dan regelmatig delen op mijn instagram . Doen jullie gezellig mee ?

Maar goed ik las dus Drägan Duma 4 – Een Onbreekbare Band en daar gaan we het vandaag over hebben .  Want wat vond ik eigenlijk van dit boek ? Ik had in elk geval het boek in een razend tempo uit .

Een geweldig boek voor elke fantasie liefhebber !

Titel : Drägan Duma 4 – Een Onbreekbare Band auteur : Patty van Delft Aantal pagina’s : 451 uitgever : Celtica Publishing Aantal sterren : 5/5

Samenvatting van het boek :

Uit de as van onze vernietigde levens zullen wij herrijzen, sterker dan ooit tevoren… De draken zijn gevlucht uit de Buitenwereld. Helaas wordt hun nieuwe wereld verscheurd door strijd met de Morbiden en uit wanhoop gaan ze een verbond aan met de mens om gezamenlijk de vijand het hoofd te bieden. De avontuurlijke Feniksa Drakena groeit met haar twee broers op in Slot Silverfang. Haar familie behoort tot de machtigste ter wereld en zij wordt vanaf haar geboorte voorbereid om als vrouwe over het Slot en de bijbehorende landerijen te heersen. Ze kan zich echter slechts met moeite in haar rol schikken. Hunkerend naar vrijheid zet ze zich af tegen haar ouders. Dan wordt Feniksa uitgekozen om zich te verbinden met Danaleth, een groene draak, en ze grijpt haar kans op ontsnapping naar de Drägannymarai met beide handen aan. Maar ook drakenridders hebben verantwoordelijkheden en plichten. En wanneer deze botsen met de loyaliteit aan haar familie, komt zij voor een haast onmogelijke keuze te staan…

Wat ik vond van het boek :

Dit is mijn eerste kennismaking met Patty van Delft ik had al veel over haar boeken gehoord en was dan ook erg nieuwsgierig geworden .Maar toch was ik stiekem ook een beetje bang om de boeken van Patty te gaan lezen omdat ik een grote fan ben van Draken en bijv de Talon Saga van Julie Kagawa en tja de kans dat het dan tegen valt is natuurlijk groot . Maar wat heeft Patty mij verbaasd en het tegendeel bewezen . Ik vind dit boek misschien zelfs nog wel een tikje beter dan de Talon Saga .

Drägan Duma 4 – Een Onbreekbare Band is dan wel het laatste deel voor nu in de serie . Maar het speelt zich dus 300 jaar voor de andere boeken af waardoor het boek makkelijk als stand alone te lezen is . Dus als je een beetje twijfelt over de serie kun je altijd eerst dit boek nog lezen .

Misschien zou ik stiekem wel wensen dat ik een drakenrijder was waarschijnlijk beschrijft deze zin precies waarom “Een band, gemaakt in het heetst van de strijd, zal alles weerstaan, verbonden voor altijd.” ~ p110. De band gemaakt tussen de drakenridder en zijn of haar draak is zo bijzonder en speciaal dat in mijn ogen iedereen wel een drakenridder wil zijn . Ondanks de rotklusjes zoals het wassen van de schubben .

Maar goed terug naar het boek . Patty weet de spanning en de gevoelige kanten van de drakenrijders perfect te combineren en daardoor verveeld het boek nooit . Door haar manier van schrijven leef je ontzettend mee met Feniksa Drakena het hoofdpersonage van het boek . Feniksa is alles wat ze moet zijn een beetje onzeker , super dapper en gevoelig . Ook de wisseling tussen 8 jaar daarvoor en de huidige tijd maakt het boek ontzettend boeiend . Daarnaast is de band die Feniksa heeft met sommige mede drakenridders zo mooi neergezet je ziet de band groeien en merkt langzaam aan dat Feniksa meer mensen gaat vertrouwen . Ja dit boek is een knapstaaltje werk ! Ik ben fan geworden .

En daarom heb ik gelijk de andere delen uit de Drägan Duma serie op mijn wishlist gezet want nu wil ik natuurlijk wel alles lezen .

4 thoughts on “Recensie vanuit mijn hart : Patty van Delft – Drägan Duma 4 – Een Onbreekbare Band

1. Zelf was ik niet zo’n fan van het eerste deel uit deze reeks. Mijn review kun je lezen op mijn blog. Ik wist niet dat dit deel 4 een soort prequel was! Misschien dat dit wel meer mijn ding is?