Recensie vanuit mijn hart : De Afgrond – Boek 1 – Leila, Het Begin – Rolf Österberg

wp-1550729194992791142543310104128.pngHallo lieve lezers van Bookstamel ,

Nieuwe bril , nieuwe frisse coupe , dat vroeg natuurlijk ook om nieuwe frisse avatars voor mijn blog ! Die winter muts paste ook niet echt meer bij de tijd van het jaar natuurlijk . Inmiddels ben ik alweer 2 maandjes Celtica Vipster en wat is dat ontzettend leuk zeg . Ik leer leuke andere bloggers  kennen en maak kennis met de auteurs bij Celtica op een manier waar je niet vaak de kans voor hebt . Een van de voordelen van het zijn van een Celtica Vipster is dat ik dit jaar 4 boeken mag lezen uit hun assortiment. Het eerste boek dat ik gekozen heb is de Afgrond boek 1 – Leila , Het Begin van Rolf Österberg en nu die uit is gaan we het dus over dit boek hebben vandaag 🙂

Een heerlijk fantasie verhaal vanuit verschillende personages beleefd .

Titel : De Afgrond boek 1 – Leila , het begin  Auteur: Rolf Österberg Aantal pagina’s : 560 Uitgever : Celtica Publishing Aantal sterren 3/5

Wat ik van het boek vind :

Wauw wat een heerlijke dikke pil was mijn eerste gedachten toen ik het boek in me handen had . De cover deed voor mij niet heel veel maar de achterflap van het boek vond ik erg interessant vandaar dat ik voor dit boek gekozen heb . Wat mij opviel voor ik begon met het lezen van het boek is dat de recensies nogal uit een liepen van 5 sterren naar 1 ster en de meningen nogal verdeeld waren . Meestal liggen de beoordelingen toch wel wat dichter bij elkaar . Ik was dan ook reuze benieuwd of mijn persoonlijke mening meer bij de negatieve of de positieve kant zou belanden . En uiteindelijk belande ik een beetje in het midden . Het verhaal word verteld vanuit meerdere perspectieve die elkaar in een hoog tempo afwisselen . Uiteindelijk volgen we in het boek zo’n 5 groepen waarvan de belangrijkste Leila is de na 1000 jaar geboren hoge priesteres . Op zich vind ik deze perspectief wisseling wel interessant alleen volgt het elkaar soms wat te snel op en worden dingen iets te vaak herhaalt waardoor het niet altijd lekker vlot doorleest . Daarnaast vind ik het jammer dat we nog niet heel veel te weten komen over bijv de draken en de andere dieren het blijft allemaal een beetje voort kabbelen als een rustig riviertje en de echt grote spanning blijft uit . Toch vind ik het verhaal zelf wel heel interessant en heeft het veel potentie . Het boek eindigt dan ook met een enorme cliffhanger . Het is een eerste deel van een goed verhaal wat dus misschien alleen net iets te langzaam is opgebouwd . Toch ben ik reuze benieuwd naar het vervolg verhaal al hoop ik op net iets meer actie daarin en iets meer ontwikkeling van de personages .

Mijn eind oordeel is dan ook dat ik heb genoten van het boek en het verhaal zeker leuk is ! Maar dat het niet in mijn top boeken beland . Dus geef ik het boek een net gemiddelde van een 6 en dat is drie sterren .

Heel veel liefs , Melanie