Recensie: Hartslag van Joanne Carlton

Hoi lieve lezers van Bookstamel,

Het is weer tijd voor een nieuwe recensie ! En recensies zijn zo ontzettend leuk om te schrijven . Ik probeer altijd zo gevarieerd mogelijk te lezen en alhoewel niet alle boeken mijn favoriete genre zijn of mijn smaak . Gebruik ik voor mijn recensies altijd dezelfde punten waarop je kunt zien of een boek of het nou je smaak is of niet goed in elkaar zit . Zo let ik er bijvoorbeeld op hoe de karakters in elkaar zitten en of ze nog ontwikkelen . Of het een verhaal is zoals ik er al zoveel heb gelezen of dat het vernieuwend is . Of een boek mij raakt vind ik ook altijd heel belangrijk een boek kan je namelijk op veel punten raken . En zo werk ik dus een heel lijstje af om bij mijn eind oordeel te komen . Gelukkig waren het afgelopen jaar de meeste boeken minstens 4 sterren waard ( degene die ik gelezen heb dan he ) Maar goed laten we over gaan tot waar we hier voor zijn de recensie van Hart-Slag .

De tranen liepen op het eind over me wangen

Titel: Hart-Slag Auteur: Joanne Carlton Uitgever: Hamleybooks Aantal sterren: 5/5

Op de achterkant van het boek kun je het volgende lezen :

Laat elk moment tellen Sam en Jasper zijn hartsvrienden sinds een tragedie in hun kinderjaren hen bij elkaar bracht. De twee geloven dat ze alle tijd van de wereld hebben om hun doelen te bereiken. Hun levens worden brutaal verstoord wanneer ze vernemen dat Jasper terminaal ziek is door een tumor in zijn hart. Het vooruitzicht voorgoed afscheid van elkaar te nemen valt de twee zwaar. Met nog slechts enkele dagen te leven, is Jasper vastbesloten om de korte tijd die hem nog rest, te benutten. Hij smeekt Sam om zijn laatste wens, om eenmalig te mogen zingen voor een publiek, te vervullen. De gebroken vrienden laten alles wat ze kennen achter om het onmogelijke te bereiken, terwijl ze tegelijkertijd worstelen met hun verdriet, verlies en het onvermijdelijke afscheid.

Dit vond ik van het boek :

Toen ik het boek met de post kreeg was het eerste wat ik dacht jeetje wat een dik boek ! Ik hoop maar dat het niet te langdradig is . Daarna zag ik gelijk de prachtige cover een hele mooie diep donker blauwe kleur met Jasper er op afgebeeld ( Tenminste daar ging ik vanuit ) . En toen begon ik met lezen in het boek en wilde ik het boek niet meer weg leggen . Ik werd gelijk mee gesleept met Jasper die in het ziekenhuis beland en Sam die geen moment van zijn zijden week terwijl ze zelf vergaat van de pijn . Het verhaal is zo ontzettend mooi neergezet je emoties worden alle kanten op gegooid en de vriendschap tussen Sam en Jasper is zo mooi en bijzonder . Maar zonder al te veel te verklappen zorg dat je op het einde van het boek de zakjes dicht bij je hebt staan want het einde is echt een tranen trekker . Het is lang geleden dat ik een boek heb gelezen wat mij zo wist te raken .

Dankjewel Joanne dat je dit geweldige boek hebt geschreven .

Meer lezen van Joanne Carlton dat kun je hier: Deel 1Deel 2RecensieInterview De boeken van Joanne Carlton koop je hier.

One thought on “Recensie: Hartslag van Joanne Carlton

1. Als ik de achterkant van het boek had gelezen, zou ik ook zeker heel erg benieuwd zijn. Goed dat het boek wel dik is, maar niet langdradig, dat heb ik ook soms met boeken dat ik denk ze hadden heel wat blaadjes wel weg kunnen laten. Ik ben nieuwsgierig geworden naar het boek.