Recensie: De wensmuur van Mia Sheridan

on

Soms word ik gelukkig van de kleine dingen in het leven. Zo kreeg ik vorige week 2 prachtige bossen tulpen van mijn vriend. Ik word zo vrolijk en blij van bloemen. Daarnaast kreeg ik ook alvast een super mooie grote plant en pot voor in de hal. Deze was alvast voor mijn verjaardag echt super lief. Door mijn autisme ben ik het aller liefste thuis dus dit soort dingen voor in het huis maken mij ontzettend vrolijk. Ons huis word ook elke week nog steeds mooier en mooier. Naast planten en bloemen word ik ontzettend gelukkig van lezen. Deze week las ik het boek de Wens muur van Mia Sheridan. Daarnaast zette ik het boek en mijn wens voor dit jaar op de foto. Ik zou namelijk super graag Chantal van Gastel in de blogs van eigen bodem krijgen.

De Wensmuur

De wensmuur van Mia Sheridan kun je hier kopen.

Prachtig romantisch en meeslepend.

Titel: De wensmuur Auteur: Mia Sheridan Uitgeverij: Zomer & Keuning Genre: Feelgood/Roman Cijfer: 9

Hier gaat het boek over:

Balletdanseres Clara verhuist in ‘De wensmuur’ van Mia Sheridan naar New Orleans omdat ze toe is aan verandering, maar vooral omdat ze eenzaam is. Daar hoort ze over twee geliefden die ooit leefden op de Windisle-plantage. Het verhaal krijgt haar in zijn greep en ze wil er meer van weten. Op de plantage heeft de verminkte Jonah zich uit schaamte opgesloten achter een muur waar mensen wensen brengen. Zonder elkaar ooit te hebben gezien ontstaat er een band tussen Clara en Jonah.

Dit vind ik van het boek:

De wensmuur van Mia Sheridan is een prachtig romantisch boek. Ik werd echt meegesleept in het verhaal. Clara is een prachtige jonge vrouw. Ze is een tikkie onzeker en voelt zich nog niet helemaal op haar plek in de plaats waar ze nu woont. Daarnaast heeft haar verder dementie en daar maakt ze zich erge zorgen om. Op een dag hard ze een legende over twee geliefde op Windisle-Plantage. Op een dag besluit ze om een wens in de wensmuur te stoppen en komt ze in aanraking met Johan. Johan is een apart geval hij komt niet buiten de poorten van Windisle-Plantage en zit boordevol schuldgevoel. Maar is dat schuld gevoel weg terecht?

In de wensmuur lezen we stukken over het verleden van Windisle-Plantage en stukken in het heden. Langzaam aan ontdekken we alles over wat zich vroeger op de plantage heeft afgespeeld. Maar ook leren we Jonah en Clare steeds beter kennen. Wat drijft hun wie zijn ze en bloeit er liefde tussen deze 2 personages? Het verhaal is super vlot geschreven en de auteur weet je met haar mooie woorden en zinnen zo het verhaal in te sleuren. Regelmatig was ik bang dat ik mijn zakdoekjes erbij moest pakken. Want dit verhaal is romantisch, ontroerend en heeft een klein vleugje spanning. Het boek krijgt van mij een mooi 9.

Liefs, Melanie

Houdt je van boeken in de stijl van de wensmuur lees dan ook eens mijn recensie van Meer dan ooit van Marina Folkers. Deze recensie vind je hier.