Recensie Krachtig ontwaken van Maja Vermeulen

Vandaag is het mijn beurt in de blogtour van Krachtig Ontwaken van Maja Vermeulen. Maja naam een tijdje geleden contact met me op of ik dit boek wilde lezen. Ik hoefde daar geen seconde over na te denken want ik vond de cover van het boek en de flaptekst prachtig. Een paar dagen later viel dit boek dus op mijn deurmat, en vandaag mag ik dus eindelijk mijn mening over dit boek met jullie delen.

Krachtig Ontwaken

Krachtig ontwaken kun je hier kopen. Mijn andere recensies vind je hier

Een prachtig jeugdboek geschikt voor vele leeftijden.

Titel: Krachtig ontwaken #1 Auteur: Maja Vermeulen Uitgeverij: Kramat Genre: Jeugd 12+ Cijfer: 7

Hier gaat Krachtig ontwaken over:

Op de dag van haar zeventiende verjaardag worden Olivia’s magische krachten gewekt. Ze komt hierdoor flink in de problemen. Samen met haar beste vriend Nerd (Leonard) slaat ze op de vlucht. Ze vluchten niet naar een andere plaats maar naar een andere tijd… Daar ontmoeten ze nieuwe mensen, waaronder een verweesde zwaardvechtster met rood haar, een goed getrainde heks vol vlammende wraakgevoelens en een tirannieke tovenaar.
Wie kan haar iets bijleren over magie? Wie weet iets over haar verdwenen moeder?

Dit vind ik van Krachtig ontwaken:

Wauw de cover van Krachtig ontwaken vind ik echt heel aantrekkelijk als ik dit boek bij de boekenhandel in de kast zou zien staan zou ik het zeker in mijn handen nemen om de achterflap te lezen.

Een krachtig ontwaken van Maja Vermeulen is het eerste deel in de Heksenzielen trilogie, en geschreven voor de jeugd van 12 jaar en ouder. Het fijne van dit boek is dat het niet zo dik is daardoor is het goed te lezen voor deze doelgroep. De taal waarin het boek is geschreven past ook perfect bij deze leeftijd.

Het verhaal zelf is leuk om te lezen. Ik houdt van Heksen en Magie en dat komt in dit boek genoeg voor. Toch vind ik het boek soms wat te snel gaan de auteur had iets meer kunnen doen met de ontwikkeling van de karakters. Nu vroeg ik me soms af waarom bepaalde personages zo reageerde. Ik miste een beetje de details. Hoewel dit bij een jeugdboek minder mag zijn vond ik het nu net iets te minimaal.

Nerd is mijn favoriete personage in het boek. Het is een beetje een Nerd maar later in het verhaal is die eigenlijk ook best wel stoer en die ontwikkeling vind ik heel erg tof. De wereld waarin het zich afspeelt vind ik ook mooi omschreven.  Al met al is Heksenzielen 1 Krachtig ontwaken dus een leuk en zeer vermakelijk boek met een aantal kleine kanttekeningen die het boek nog beter zouden kunnen maken.

Ik ben dan ook reuze benieuwd naar deel 2 Magishe redding deze komt al zeer binnenkort uit.

signature5e9476242e51a